Salon we Frankfurcie to miejsce prezentacji nowej Kii Sorento. Miałem okazję jeździć tym samochodem jeszcze przed pokazem.

Nowe Sorento wygląda znacznie lepiej niż poprzednik. Auto sprawia wrażenie optycznie lżejszego. Jednak to nie tylko złudzenie, bo Sorento jest o ponad 200 kg lżejsze od poprzednika. Wnętrze jest przestronne i może być wykończone skórzaną tapicerką. Standardem jest 5-miejscowa kabina, ale na życzenie można mieć dwa dodatkowe miejsca.

dsc01220

dsc01237
Na prezentacji jeździłem benzyniakiem o mocy 174 KM i 197-konnym dieslem. Oba spisują się dobrze, ale w tego typu autach wolę diesla. Tym bardziej, że w Sorento jednostka wysokoprężna jest znacznie dynamiczniejsza, bo terenowa Kia wyposażona w ten napęd uzyskuje setkę w 9,6 s, a benzyniak potrzbuje aż 11,1 s. Diesel okazuje się także sprawniejszy podczas wyprzedzania, bo ma wyższy moment obrotowy przy niższym poziomie obrotów (421 Nm/1800 obr./min – 225 Nm/3750 obr./min). I jeszcze jedna kwestia, dzięki której Sorento diesel okazuje się lepszy – spalanie. Podczas gdy pojazd z napędem wysokoprężnym potrzebuje średnio 6,6 l/100 km, to benzyniak 8,7 l/100 km.

dsc01265