Nieduże pikapy zawsze były u nas popularne. Najpierw jeździło się Syrenami R20 i Polskimi Fiatami 125p. Później nastały czasy Polonezów Trucków i Citroenów C15. A teraz na nasz rynek trafia Dacia Logan pikap. Jeździłem takim samochodem i sądzę, że to może być hit. Po pierwsze dlatego, że Logan nadaje się do takiej wersji nadwoziowej, jak mało który pojazd na naszym rynku. Ma prostą konstrukcję, która nie powinna się zbyt często psuć, a to jeden z ważniejszych czynników dla osób szukających samochodu do pracy. Kolejna sprawa to możliwości transportowe. Ładowność 800 kg to dobra wartość dla niewielkiego pikapa. Na pace można zmieścić towar o długości do 1,8 m. W kabinie czujemy się jak w zwykłym Loganie,
a to oznacza twarde plastiki i przeciętnej wygody fotele. Cieszy za to dobra widoczność oraz łatwość obsługi wszystkich przełączników. Owszem są trochę toporne, ale dzięki ich dużek wielkości można w nie tafić bez trudu także podczas jazdy. Praktyczność zawitała także do kabiny. Siedzenia można odchylić, a tam znalazła się 300-litrowa przestrzeń na bagaże.
Logan pikap jest całkiem stabilny na zakrętach i podczas jazdy na wprost, a 68-konny silnik Diesla nadaje mu wystarczającą dynamikę. atutem pojazdu są też ceny. W podstawowej wersji Base z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym Logan pikap kosztuje 25 246 zł netto. Jednak w tej wersji brakuje wspomagania kierownicy. wersja Confort z tym silnikiem kosztuje 26 478 zł netto. w tej odmianie wyposażeniowej są jeszcze dwa diesle. Słabszy kosztuje 30 328 zł netto, a za 85-konny trzeba zapłacić 32 213 zł.

Drugą praktyczną odmianą Dacii, która trafia na nasz rynek jest van z budowany w oparciu o model MCV.
W tym przypadku mamy do czynienia z zamkniętą częścią ładunkową o objętości 2500 litrów i długości do 2 metrów. Samochód oferowany jest w wersji Base z 1.4 litrowym silnikiem benzynowym za 24 426 zł netto.
W bogatszej odmianie Confort są trzy silniki: benzynowy 1.6 o mocy 87 KM za 26 885 zł netto oraz dwa diesle. Logan van ze słbszą, 68-konną jednostką wysokoprężną kosztuje 30 738 zł netto, a z mocniejszą o mocy 85 KM – 32 623 zł netto.